Translate

zaterdag 2 februari 2013

Gisteren was het een héél vermoeiende stagedag! Waarschijnlijk omdat het weekend in zicht was :p We zijn na de stage terug naar huis gegaan en wat hebben we daar gegeten? Biefsteak met frietjes!! :) Speciaal voor Mauranne en mij gemaakt! Super lekker natuurlijk ;) Om 19u zijn we dan gaan bowlen met de Zweden en de Belgen en het was super leuk! Ik heb me reuze geamuseerd :) Hier kan je me in volle actie zien haha!
 
 
Na het bowlen is er een deel van de groep iets gaan drinken in de stad, jammer genoeg mag je daar pas binnen als je 18 bent... Dus zijn Kokky, Floor, Shakira, Magnus en ik bij Alexander film gaan kijken :) The princess bride, het was een hele rare film haha :p Gisterenavond was een geweldige avond!

Vandaag zijn we naar Stockholm geweest. Het is een prachtige stad en we hadden geluk dat de zon scheen. Ook al was het -7 graden. We zijn eerst naar een toren geweest om daar een uitzicht te hebben over heel Stockholm en daarna waren we vrij. We zijn dan iets gaan eten in Mc Donalds en de stad ingetrokken. We zijn eerst naar de wisseling van de wachters gaan kijken bij het koninklijk paleis. De wisseling is super grappig om te zien. Iedereen is héél serieus en er wordt wat geroepen naar elkaar. Heel grappig allemaal! :) Hier heb je een paar foto's:



 
Na dat we dit hadden gezien, zijn we gaan winkelen. Om 16.30u hadden we aan de ijsbar afgesproken. Iedereen kreeg een mooie mantel om en een bonnetje om iets te drinken. De ijsbar is heel mooi, alles is van ijs, zelfs de glazen! Alleen jammer dat je 18 moest zijn om alcohol te drinken hahaha! ;) Hier heb je nog een paar foto's van in de ijsbar:





Vandaag was een zeer geslaagde dag! Ik heb er echt van genoten! :)
Vele groetjes vanuit Zweden! xxx

10 opmerkingen:

  1. Katrijn

    Wij vinden het helemaal niet erg dat je nog geen 18 bent, het lijkt me zelfs veel toffer aan de kleurrijke drankjes te zien. En is het leven zoals een drankje er even duur als bij ons? Ook lijk je zo een beetje (ahum?) op de ijskoningin van een leuke film (Narnia), alleen ben je natuurlijk veel vriendelijker.

    Groetjes

    Papa en mama

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi mama en papa

      Kan je de drankjes eruit halen die met alcohol zijn? :) Ik heb geen idee hoeveel deze drankjes kostten omdat we getrakteerd werden. Maar ik denk dat het eten en drinken in het algemeen even duur zijn. Maar kleren en accessoires zijn goedkoper hier. Haha wat een vergelijking! :)

      Vele groetjes
      Katrijn

      Verwijderen
  2. Hey Katrijn,

    je hebt blijkbaar al veel leuke dingen gedaan. En die week is omgevlogen. Ga je niet langer willen blijven? :)

    Leuke drankjes in die ijsbar. En dan die jassen. Heel futuristisch, net ruimtepakjes. Maar het ziet er wel geweldig uit.

    Denk eraan dat je valies maar een beperkte inhoud heeft he, dus niet te veel gaan shoppen ;)
    Maar als je de kans nog eens krijgt voor te shoppen, kijk dan eens of je geen buste van Gustav Adolf van Zweden vindt :))))))

    Saai werk? Al goed dat jullie het een pak minder saai maken dan :p Je gaat de Zweedse collega's nog leren plezier te maken op het werk. En al die pauzes, is dat anders ook zo, of is dat speciaal voor jullie gedaan?

    Leuke blog om te lezen. En ik ben blij dat je je daar goed amuseert!
    Nog veel plezier ginder en tot zondag zusje!

    Groetjes,

    Winfried

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Winfried

      Inderdaad de week is voorbij gevlogen, maar ik wil niet langer blijven hoor. Magnus zegt niet zo veel en die ouders willen nooit iets gaan doen, dat is saai hoor :)

      Haha die jassen waren hilarisch! :) En de drankjes waren superlekker!

      Ik heb nochtans niets gekocht gisteren, maar we gaan vrijdag nog eens shoppen haha dus wie weet geraakt mijn valies niet meer dicht! ;) En ik was al aan het rondkijken voor zo'n buste maar ik ben er nog geen enkel tegengekomen...

      Ja mijn collega's zijn zo stil, we proberen daar verandering in te brengen haha! Nee blijkbaar is dat daar heel gewoon zoveel pauzes. Zelfs hier bij mijn gastgezin zijn er heel veel fika's, maar dat is dan veel leuker voor ons ;)

      Hoe gaat het ginder in Aarschot? Alles nog oké met iedereen?
      Dankjewel en tot zondag!

      Veel groetjes
      Katrijn

      Verwijderen
  3. Amai, jij doet alleen maar leuke dingen terwijl ik hier mijn boekbespreking aan het maken ben...
    haha, dan hoeft mama zaterdag al geen frietjes meer te maken :) en wij hebben ook al heel lekker gegeten; pannenkoeken! :D
    En wie heeft er gewonnen met het bowlen? :)
    hahah, die ijsglazen vind ik wel grappig :)
    En ik moest van mama vragen of je receptjes van ginder wil meenemen? dan kan mama die eens uittesten :)
    En hopelijk hoef je Bruno Mars niet te hard missen!

    Groetjes Marjolein xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja maar ik heb ook nog stage hoor! :p
      En al die boekbesprekingen heb ik ook als ik terug kom haha :p
      En ik wil frietjes zaterdag!!!!! :D
      NOOOOOOOO pannenkoeken :o
      Ik had natuurlijk gewonnen, wat dacht je nu? Hahaha das echt geen mopje, ik was écht gewonnen! :)
      Ja en die ijsglazen waren ijskoud om uit te drinken, verschikkelijk! :p
      Tot nu toe heb ik 1 recept gevraagd van het dessertje dat we hebben gegeten en voor de rest krijgen we hier eten zoals wij in België ook eten ;)
      Hahaha missen? Bruno Mars staat elke dag op als ik op de computer ben! :D

      Veel groetjes
      Katrijn xxx

      Verwijderen
  4. hoelang heb jij eigenlijk stage? van 9.30u-16.30u? :)
    hahah, die pannenkoeken waren heeeeeeel lekker! :D
    Goed bezig! Go girl! :D
    haha, dat is goed! :) komt Bruno dan niet op de radio ginder?

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Van 8u tot 16u :)
      Dus ik sta elke dag om half 7 op! :p
      Ja lap, nu heb ik zin in pannenkoeken :D
      Ik heb nog nergens een radio gehoord!
      Het is overal muisstil ofzo hahahahahahaha :D

      xxx

      Verwijderen
  5. amai, da is wel lang he ;) en heel vroeg opstaan dus! :)
    hahah, maar je krijgt al frietjes! :D
    wooow, dat is raar.... gelukkig heb je jouw laptop meegenomen ;)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja frietjes zijn nóg beter dan pannenkoeken!! :D
    En wat eten we bij de frietjes? Toch geen kip hoop ik...
    Ja idd! Hahahah maar zo hard heb ik de radio nog niet gemist hoor ;)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen