Translate

dinsdag 29 januari 2013

Nog één berichtje voor ik ga slapen :)
Na héél lekker gegeten te hebben, sorry mama :p , zijn we gaan winkelen in de supermarkt. Ik wist niet dat zoveel Zweedse woorden op het Nederlands leken. Zoals bloemkool en ijsbergsla schrijf je bijna hetzelfde en als je het uitspreekt dan kan je goed verstaan wat het is. Gelukkig was Kokky op bezoek, dan had ik leuk gezelschap want Mauranne moest aan een presentatie werken. Wat me heel hard opvalt is dat zo goed als niemand mijn naam kan uitspreken. Iedereen zegt Katrien ipv Katrijn. Dus luister ik hier in Zweden naar de naam Katrien :)
Ik heb net nog een lekker Zweeds gerechtje gegeten. Het was iets met slagroom en marsepein, heel lekker! Ik ga dus goed kunnen slapen, slaapwel!

4 opmerkingen:

  1. liemaes@gmail.com30 januari 2013 om 17:01

    Hallo Katrijn,

    goed om lezen dat alles zo goed meevalt en dat jullie veel plezier maken.
    Hier is ondertussen alle sneeuw gesmolten is het al veel graden warmer.
    Is het ginder koud?
    Vele groeten uit Turnhout

    groetjes
    tante Lie

    ps. vraag maar recepten aan je gastgezin als je iets lekker eet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi tante Lie

    Het valt nog goed mee, het is hier ongeveer 0 graden. Maar ze zeggen dat het hier in het weekend -13 graden wordt! Ik zal zeker het recept van het lekkere dessert vragen! :)

    Vele groetjes
    Katrijn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. liemaes@gmail.com31 januari 2013 om 22:02

    Hallo Katrijn,

    Jullie maken veel plezier als ik dat zo allemaal lees.
    Mogen jullie zaterdag of zondag iets doen met de vriendinnen. (shoppen of de stad ingaan?)
    Wanneer gaan jullie naar Stockholm?
    Je warme ondergoed aantrekken zou ik zo zeggen.
    - 13° kan al tellen.
    Hier is alle sneeuw al gesmolten.
    Turnhout ziet weer groen. Maar wel héél veel regen.
    Je kan schuiven op het gazon. Zo veel water.
    Tot later en hou jullie goed.

    tante Lie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi tante Lie

    Zaterdag gaan we naar Stockholm en zondag gaan we met het gezin naar het dichtgevroren meer om te gaan schaatsen. Er is blijkbaar ook een wedstrijd op het meer en die gaan we ook bekijken. Natuurlijk mogen we ook iets met vrienden gaan doen, we gaan bijvoorbeeld deze avond bowlen en volgende week gaan we met z'n allen naar een ijshockeywedstrijd.
    Jammer van de regen! Maar gelukkig is de sneeuw al weg :)
    Ik heb gehoord dat het in België rond de 10 graden is?

    Vele groetjes
    Katrijn

    BeantwoordenVerwijderen